вторник, 13 января 2015 г.

План МО вчителів початкових класів на 2015 рік

Проблема  методичного кабінету:

Методичний супровід підготовки педагогів закладів освіти до професійної творчості в умовах  впровадження Державних стандартів

Проблема  над  якою  працює МО вчителів  початкових  класів

Формування професійної компетентності педагогів  в умовах впровадження оновленого Державного стандарту

                         І. Аналіз  роботи за 2014 рік

Члени  методичного  об’єднання   вчителів  початкових  класів у 2014 році працювали  над  вирішенням  науково – методичної  проблеми  «Формування професійної компетентності педагогів  в умовах впровадження оновленого Державного стандарту». Аналіз  їхньої  роботи  за минулий  рік  показав,  що  підвищився  науково-теоретичний  та  методичний  рівень  викладання  навчальних  предметів, посилилась  увага  до виховної  і розвивальної  функції  навчання, до  пошуку  його ефективних  форм  і методів; навчання  здійснювалося  за  програмами,   підручниками, технологіями,  методиками відповідно  до  вимог  Державного  стандарту  початкової  освіти.
До складу міського методичного об'єднання вчителів початкових класів входить  79 педагогів (Додаток 1). Моніторинг педагогічних кадрів показує, що 57 учителів мають вищу освіту (72%), 22 - середню-спеціальну (28%).
        Аналізуючи віковий склад, можна відмітити:  (Додаток 2).
-       молодих спеціалістів ( до 3 років стажу) – 12 чоловік (15%);
-       зі стажем до 10 років – 5 чоловік (6%);
-       до 20 років –  12 чоловік (15%)
-       понад 20 років – 50 вчителів (64%).
         Робота  з педагогічними кадрами спрямована на підвищення ними свого професійного рівня, на забезпечення розвитку творчого потенціалу. Так, у 2014 році курсову перепідготовку пройшли 15 вчителів початкових класів. Атестацію
пройшли 12 педагогів. Підтверджено раніш присвоєну «вищу» категорію Полятикіній Г.О.( ЗОШ №18), звання «Старший учитель» - Ємець Л.В.(ЗОШ №6).
  Модель методичної роботи щодо зростання педагогічної майстерності вчителів початкової  школи представлена у    Додатку 3.


   Було організовано та проведено:
-  засідання МО  вчителів 1,2,3,4 класів;
-  Технопарк «Методичні рекомендації до початку нового навчального року. Особливості навчання  і виховання  учнів 1,2,3 класів в умовах впровадження оновленого Державного стандарту початкової загальної освіти»;
- практичний семінар для вчителів початкових класів «Диференційований підхід як розвиток індивідуальних здібностей учнів», який відбувся на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №1;
- Школа педагогічної майстерності  Чупріянової О.М. «Формування компетентності «уміння вчитися» у учнів початкової школи».
       На засіданнях ММО початкових класів було визначено напрямки, які потрібні для професійного зростання педагогів. Це - психологічна підготовка, дидактична підготовка, методична підготовка в умовах впровадження оновленого Державного стандарту, розвиток загальної культури педагога, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
            Кожен вчитель індивідуально підходить до вирішення науково – методичної проблеми і розробляє власну освітню траєкторію в міжкурсовий період.
            Творчі педагоги: Галкіна О.С.. Богуславська І.М. (ЗОШ №1), Локошко Л.А., Чупріянова О.М.(ЗОШ №2), Стрельник О.А., Ємець Л.В., Чумак Н.А., Кожушко Л.А. (ЗОШ №6), Панасенко Я.І. (ЗОШ №18), Калашнікова Л.В.(ЗОШ №19) впроваджують інноваційні технології, знаходять оптимальні  методи і прийоми для підвищення  якості знань учнів, поширюють власний досвід роботи  через  активну участь у роботі МО.
            Учителя початкової школи приділяють увагу роботі з обдарованими учнями, а саме  їх  підготовці  до олімпіад, конкурсів.
            У березні 2014 року було проведено міський етап олімпіади з базових дисциплін учнів  3-4 класів. У ІІ етапі олімпіад прийняло участь 105 учнів 3-4 класів. Призерами олімпіад стали 42 учні (40% від загальної кількості учасників. Слід зазначити, що в порівнянні з минулим роком учні 3 - 4-х класів впорались із 
завданнями  з логічним навантаженням з математики, завданням на встановлення закономірностей, геометричним матеріалом, але проблеми виникли при розв’язанні рівностей з іменованими числами, були допущені помилки при обчислювані.
       З української мови помилки у визначенні кількості звуків та букв, більшість учнів 3 класу добре впорались з написанням тексту – міркування, а учні 4 класу відчували утруднення  у написанні листа другові.
         При виконанні завдань з природознавства труднощі виникли при заповненні схеми «Що дає жива, нежива природа», таблиці «Будова рослин» (3 клас), «Різноманітність тварин у природі» (4 клас). Учні добре засвоїли  матеріал щодо створення ланцюжка живлення, правильно дали визначення формам земної поверхні.
      За результатами роботи  було визначено  рейтинг  учителів початкових класів, учні яких посіли призові місця:

Школа
ПІБ учителя
К-ть переможців і призерів

ЗОШ № 6
Стрельник О.А.
4
ЗОШ № 1
Богуславська І.М.
4
ЗОШ № 12
Бойко Л.Ю.
3
ЗОШ №12
Коноваленко Л.І.
3
ЗОШ № 6
Самойленко Н.М.
3
ЗОШ № 12
Яблокова З.В.
3
ЗОШ №  6
Кожушко Л.А.
2
ЗОШ № 2
Данілова В.І.
2
ЗОШ №1
Бровко В.А.
2
ЗОШ № 18
Тетірко Н.А.
2
ЗОШ № 17
Токарєва Н.В.
2
ЗОШ № 2
Чупріянова О.М.
2
ЗОШ № 26
Лаєвська І.В.
1
ЗОШ №12
Фурсова О.І.
1
ЗОШ № 6
Ємець Л.В.
1
ЗОШ № 2
Собко Н.М.
1
ЗОШ №17
Іванченко Р.В.
1
ЗОШ № 22
Гоменюк Є.Г.
1
ЗОШ № 13
Погудіна Т.П.
1
ЗОШ № 1
Клименко Н.В.
1
ЗОШ № 12
Адаменко І.О.
1
ЗОШ №26
Байцур О.Б.
1
  Однак  поряд  з  позитивними  результатами  в  роботі  МО  є  ряд  недоліків:
-      недостатній  рівень  вивчення  та  впровадження  передового  педагогічного  досвіду;
-      низький рівень  навичок  самоаналізу  вчителя  та  самоконтролю  учнів;
-      немає   значних змін  у забезпеченні  навчально – виховного  процесу  необхідними  наочними  посібниками,  роздатковим,  дидактичним  матеріалом  для  успішного  і якісного  здійснення  реалізації оновлених Державних стандартів.
      Роботу  МО  вчителів  початкових  класів  в  основному  можна  вважати задовільною.
  В  2015   році  головними  завданнями   визначити:
1.     Підвищення  якості  освіти:
-           активне  використання  сучасних  педагогічних  та  інформаційних  технологій,  спрямованих  на  розвиток  самостійності,  творчості,  активності  дітей;
-           реалізація   заходів,  спрямованих  на  зменшення надмірного  інтелектуального,  емоційного  та  нервового  навантаження  учнів;
-           аналіз   можливостей  запровадження  нових  технологій.
2.       Підвищення  якості  викладання:
-                                   удосконалення  педагогічної  майстерності;
-           узагальнення  й  поширення  досвіду  вчителів  щодо  застосування  особистісно  орієнтованих  підходів  до  НВП;
-           проектування  уроків  з урахуванням  особистісно  орієнтованих  підходів;
-           створення  умов  для  якнайповнішого  вільного  самовираження  кожного  педагога.
3.       Удосконалення  виховного  процесу, спрямованого  на  зміцнення  духовних та  моральних  цінностей  і  патріотизму:
-           розвиток співпраці  вчителів,  учнів  і батьків;
-           формування  позитивного  ставлення  до  навчання  в  школі, до однолітків,  учителів  і  до  самих себе;
-           збагачення  змісту,  форм  і  методів позаурочної діяльності,  спрямованих на  активізацію  життєдіяльності  шкільного  колективу;
-           залучення  до  співпраці  батьків.
ІІ.  ЗМІСТ  РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАНН

Відповідальний
Термін
Зміст  роботи

Керівник МО
Методист ММК
Протягом року
1. Проведення засідань МО  вчителів 1-4 класів ( за окремим планом роботи)
Керівник МО
Методист ММК
Протягом року
2. Групові та індивідуальні   консультації  для   вчителів  початкової школи
Методист ММК
Протягом року
3. Консультації  для  вихователів ГПД
Керівник ТГ
Протягом року
4.  Робота ТГ «Нові підходи у викладанні
природознавства  в  умовах впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти» ( за окремим планом)
Учителі 4 класів,
завучі
квітень,
вересень,
грудень
5. Проведення моніторингових  досліджень учнів початкової школи з базових предметів. Аналіз результатів.
Педагоги
Протягом року
6. Самоосвітня    діяльність  педагогів.

ІІІ.   УДОСКОНАЛЕННЯ  САМООСВІТНЬОЇ  РОБОТИ  ВЧИТЕЛІВ.
КЕРІВНИЦТВО  САМООСВІТОЮ.
Відповідальний
Термін
Зміст  роботи

Керівники МО, методист ММК
Протягом року
1. Організація  взаємовідвідування  уроків

Керівники МО, методист ММК
Протягом року

2. Брати участь у роботі обласних, міських семінарів.
Педагоги
Протягом року

3. Підвищувати педагогічну майстерність шляхом проходження курсової перепідготовки, самоосвіти.

Педагоги
Протягом року
4.  Постійно знайомитись з новинками педагогічної і методичної літератури.



Педагоги

Протягом року

5. Регулярно вивчати матеріали фахових журналів «Початкова школа», «Початкове навчання»,  Інтернет – ресурси.
Педагоги
Протягом року
6. Організовувати систематичний обмін досвідом між учителями шкіл міста.
Керівники МО, методист ММК
Протягом року
7. Проводити консультації для молодих педагогів.

ІV. КОНТРОЛЬ ЗА ЯКІСТЮ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

4.1. Проведення І, ІІ етапів учнівських олімпіад з базових предметів в 3-4 класах.
                                                               Березень  2015р.
                                                                                           учителі початкової школи
4.2. Проведення та  аналіз моніторингової  діяльності  учнів 4 класів з математики та української  мови.
                                                                                            квітень 2014р.
                                                                                            вересень, грудень 2014р.                                                                                                 4.3. Робота по підготовці  до ДПА в  4 класах з читання, математики, української мови.
                                                                                           Протягом року
                                                                                учителі початкової школи

V. МАСОВІ  ЗАХОДИ

5.1. Олімпіади  з  базових предметів для учнів 3-4 класів. 
5.2. Участь у Міжнародному конкурсі ім.П.Яцика. 
5.3. Участь у міжнародних конкурсах «Кенгуру», «Патріот», «Колосок».

VI. Тематика  засідань МО (1-2 класи)
Засідання  1
Січень
І. Організаційний  момент.
1.1. Реєстрація  учасників.
ІІ. Теоретична частина.
2.1.Аналіз роботи міського   методичного об'єднання   вчителів початкових класів за 2014 рік. Затвердження  плану роботи МЦК на 2015 рік.
                                                                           Галкіна О.С.,  керівник МО
2.2. Обговорення  навчальних  програм, підручників для 1, 2 класів  (за  предметами).

2.3. Результати адаптації учнів  1 класів.

                                                                  Суханова І.В., методист ММК

                                                                  Посунько Є.О., методист-психолог

ІІІ. Практична частина.

3.1.Використання  тестів  в  початковій  школі  як  засіб  контролю.

                                                                           Суханова І.В., методист ММК 

3.2. Тестові завдання для учнів 2 класу з математики.

                                                                           Коровка Т.В., Галкіна О.С.,

                                                                          учителя ЗОШ №1

3.3. Тестові завдання  для учнів 2 класу  з  української  мови та літературного читання.

                                                                         ЗОШ №6, ЗОШ №12

 

3.4. Другокласники. Особливості  оцінювання.

                                                                         Чупріянова О.М.,

                                                                         учитель ЗОШ №2

3.5. Творчий звіт учителів, що атестуються.

                                                                      Чупріянова О.М., Дводненко Л.М.

                                                                       учителя ЗОШ №2

Підсумки  засідання МО 

Засідання 1 (3-4 класи)
Січень 
Тема. Самостійна  робота  як вид  навчальної  діяльності  молодшого школяра. 
І. Організаційний  момент.
1.1. Реєстрація  учасників.
ІІ. Теоретична частина.
2.1.Аналіз роботи міського   методичного об'єднання   вчителів початкових класів за 2014 рік. Затвердження  плану роботи МЦК на 2015 рік.
                                                                                   Ємець Л.В.,  керівник МО

2.2. Обговорення  навчальних  програм, підручників для 3 класів  (за  предметами).
                                                                                  Суханова І.В., методист ММК
2.3. Самостійна  робота як  вид навчальної  діяльності  молодшого  школяра:

2.3.1. Роль домашньої роботи у формуванні самоосвітньої компетентності молодшого школяра. (Електронна презентація).
                                                             Суханова І.В., методист ММК                               2.3.2.Самостійна робота учнів початкових класів на уроках  математики,  української мови, природознавства.
                                                               ЗОШ №6, ЗОШ №2, ЗОШ №12
2.3.3. Творчий звіт учителів, що атестуються.

                                                               Коноваленко Л.І., учитель ЗОШ №12


Засідання  2 (1-2 класи)
Серпень
1. Методичні  рекомендації  до початку  нового навчального року.
                                                                                           Суханова І.В., керівник  МО
2. Особливості  навчання  і виховання  учнів 1, 2 класів   в умовах  впровадження   нової редакції  Державного  стандарту  початкової загальної  освіти.                               
                                                                                     Суханова І.В.. методист ММК

3. Аналіз  нових  програм,  підручників    для  1, 2 класу.
                                                                                      Учителя початкової  школи
4. Адаптація першокласників.                                                                               
Моніторингові дослідження в 1 – ому класі:
5.1.Моніторинг готовності учителя до роботи в 1 класі.
5.2.Моніторинг готовності дітей до навчання в школі.
           5.3.Моніторинг готовності батьків стати батьками першокласника.
            5.4.Відслідкування навчальних досягнень першокласників (поетапне).
                                                                                        Учителя початкових класів
Засідання  2 (3-4  класи)
Серпень
1. Методичні  рекомендації  до початку  нового навчального року.
                                                                                    Суханова І.В., методист ММК
2. Особливості  навчання  і  виховання  учнів 4  класів   в умовах  впровадження   оновленого   Державного  стандарту  початкової загальної  освіти.
                                                                                    Галкіна О.С., керівник МО 
3. Аналіз  нових  програм,  підручників    для  3,4 класу.
                                                                                   Учителі початкової  школи
4. Домашнє завдання: як влучити в дітей, а не в батьків.
                                                                                   Суханова І.В., методист ММК
5. Методика формування в молодших школярів загального  уміння розв’язувати сюжетні задачі:
5.1. Методика формування загального уміння розв’язувати задачі на матеріалі простих задач.
                                                                                                          ЗОШ №1
5.1.2 Методика формування загального уміння розв’язувати задачі на матеріалі складених задач.
                                                                                                          ЗОШ №2
5.1.3. Методика формування загального уміння на матеріалі задач  з пропорційними величинами на знаходження суми або різницеве чи кратне порівняння двох добутків або часток.
                                                                                                          ЗОШ №6

VIІ. Робота  творчої  групи « Нові підходи у викладанні  природознавства за оновленим Державним стандартом»  (за окремим графіком).
                                                                  Січень, березень, серпень 2015р.

VIІІ. Семінар учителів початкових  класів  « Формування читацької  компетентності  молодших  школярів».
                                                                  Березень, ММК





Комментариев нет:

Отправить комментарий