понедельник, 5 января 2015 г.

План роботи методиста

ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИСТА
з навчально-виховної роботи
міського методичного кабінету
1. Аналіз роботи
Робота методиста ММК з навчально – виховної роботи у 2014 році була спрямована на розвиток професійної компетентності, збереження та виявлення творчого потенціалу педагогів суспільного, естетичного циклів, початкової школи, педагогів – організаторів, керівників гуртків позашкільних закладів, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовки вчителів до пошукової діяльності з метою впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.
Методична робота міста становить цілісну систему відповідно до її структури взаємопов'язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійного рівня педагогів, на розвиток ініціативи і творчості кожного зокрема і загалом - на підвищення результативності навчально-виховного процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.
(Додаток 1)
Міський методичний кабінет останні роки працював над проблемою «Удосконалення професійної компетентності педагогічних кадрів, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження компетентнісно орієнтованого підходу».
Проблема, над якою працює методист: «Методичний супровід підвищення професійної компетентності педагогів в умовах впровадження оновлених Державних стандартів».
Основними завданнями з реалізації науково-методичної проблеми є:
· створення умов для безперервного вдосконалення професійної майстерності педагогів в умовах впровадження оновлених Державних стандартів;
· мотивація педагогів, формування готовності вчителів до інноваційної діяльності;
· вивчення нормативних документів, інструктивно-методичних листів, ознайомлення з сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання предметів, сучасними інноваційними технологіями;
· виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду;
· забезпечення умов для самоосвітньої діяльності педагогів;
· аналіз результативності та ефективності використання методичних форм різної спрямованості для впровадження компетентнісно орієнтованого навчання в педпрактику;
· моніторинг ефективності навчально-виховного процесу.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснювалось через обласні та міські методичні, науково-практичні семінари для педагогів – предметників, молодих учителів, класних керівників.
Основними формами поширення педагогічного досвіду був виступ перед колегами навчальних закладів міста, на засіданнях міських методичних об’єднань, організація майстер-класів, розробка власних методичних посібників, методичних рекомендацій. Методист організовує та координує роботу секторів: початкової та дошкільної освіти, сектор суспільних дисциплін, сектор виховної роботи.
Сектор початкової та дошкільної освіти охоплює методичний супровід діяльності вчителів початкових класів, вихователів ГПД, вихователів ДНЗ.
Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, вихователь, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи міського та шкільного методичного об’єднання, так як в системі роботи одним з провідних напрямів діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної творчої праці.
У 2014 навчальному році курсову перепідготовку пройшли 7 вчителів початкових класів: Крищук В.В. (ЗОШ №6), Богуславська І.М. (ЗОШ №1), Переварюха С.В. Фурсова О.В., Логвиненко Л.К. (ЗОШ №12), Погудіна Т.П.(ЗОШ №13), Лук’яненко І.Г.(ЗОШ №22). Атестацію пройшли у 2012 році 14 педагогів. Встановлено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” 4 педагогам (підтверджено), 6 учителів – І категорія, 1 учитель – ІІ категорія, спеціаліст – 3 чоловіка. Підтверджено педагогічне звання “Старший вчитель”, (Лущикова Л.В., ІванченкоР.В.). Присвоєно звання «Учитель – методист» Даніловій О.І.(ЗОШ №6). Працювали за індивідуальною самоосвітньою темою 66 педагогів, брали участь у підготовці міських методичних заходів – 38 .
Модель методичної роботи щодо зростання педагогічної майстерності вчителів початкової школи представлена у Додатку 3. Було організовано та проведено: - засідання МО вчителів 1,2,3,4 класів; - інструктивно – методичний семінар «Методичні рекомендації до початку нового навчального року»; -семінар-практикуми для вчителів початкових класів «Формування математичної компетентності учнів початкової школи», який відбувся на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №6; - ДГ «Впровадження оновленого Державного стандарту загальної початкової освіти». 
На засіданнях ММО початкових класів було визначено напрямки, які потрібні для професійного зростання педагогів. Це - психологічна підготовка, дидактична підготовка, методична підготовка в умовах впровадження оновленого Державного стандарту, розвиток загальної культури педагога, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Потягом 2014 року педагоги міста брали участь в обласних, зональних заходах, присвячених впровадженню Державного стандарту початкової освіти ( відео – конференції, семінарах, вебінарах). Педагоги-початківці взяли участь в обласному конкурсі відео-уроків, присвячених спадщині В.О.Сухомлинського (Локошко Л.А., Зайцева Н.В. ЗОШ№2), Калашнікова Л.В. (ЗОШ №19), Кожушко Л.А. (ЗОШ №6). У листопаді 2014 року було проведено міський огляд – конкурс «Ура,урок!» у номінації « Урок образотворчого мистецтва». У конкурсі взяли участь 10 педагогів ЗОШ №№ 1, 2, 6, 12,13, 17, 18, 19, 22. Конкурсанти проявили творчість у підготовці до уроку. Здійснили подорожі до майстерень художників, скульпторів, майстрів декоративно – ужиткового мистецтва. Формували елементарні уміння та навички учнів використовувати художні техніки та матеріали, розвивали художньо – практичні уміння, створили гарний емоційний настрій. 
Для активізації пізнавальної діяльності учнів застосовували на уроках інтерактивні технології : роботу в групах - Дводненко Л.М. (ЗОШ №2), Корнієнко Л.І.(ЗОШ №6), Погудіна Т.П. (ЗОШ №13), Пацай Т.А.(ЗОШ №19); проектну діяльність – Бойко Л.Ю. (ЗОШ №12). Інтегрований урок провела Степанова Т.І. (ЗОШ №18). Скульська А.А.(ЗОШ №17), Богуславська І.М.(ЗОШ №1) змогли створити на уроці ситуацію успіху для кожної дитини. Гоменюк Є.Г. (ЗОШ №22) запропонувала на уроці інсценізацію, що створило творчу атмосферу, викликало інтерес, зацікавленість до уроку. Майже всі конкурсанти використовували на уроці ІКТ . Школярі показали високий рівень теоретичних знань з образотворчого мистецтва. Бойко Л.Ю.( ЗОШ №12) провела урок на високому науково - методичному рівні. Були використані прийоми та методи навчання, які носили пізнавальний і розвивальний характер, спонукали до розкриття потенційних можливостей дітей. Учні добре володіють технікою виконання роботи фарбами, працюють з палітрою, вміють створювати сюжетно – тематичні композиції, підбирати кольорову гаму. Але при відвідуванні конкурсних уроків образотворчого мистецтва було виявлено ряд недоліків: нераціональний розподіл часу на уроці, майже відсутній аналіз робіт учнів, оцінювання знань залишалось на кінець уроку. 
   За підсумками роботи журі було прийнято таке рішення: 
Бойко Л.Ю. ( ЗОШ №12) – І місце 
Скульська А.А.( ЗОШ №17)– ІІ місце 
Богуславська І.М.(ЗОШ №1) - ІІІ місце.
   В березні традиційно було проведено міський етап предметних олімпіад учнів початкової школи (3-4 класи). Аналіз роботи ММО вчителів початкових класів за 2014 рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Відповідно до плану роботи відділу освіти на 2014 рік вивчено стан адаптації учнів 1 класів, 5 класів, стан викладання української мови в ЗОШ №6, №18. Учителя початкової школи приділяють увагу роботі з обдарованими учнями - підготовці до участі в олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах. 

Сектор суспільних дисциплін 

   У 2014 р. зусилля вчителів суспільних дисциплін, пошуки ними нових форм і методів роботи були спрямовані на успішну роботу над проблемою «Формування компетентності пошукової діяльності учнів як засобу мотивації навчання». Особиста ініціатива та творчий пошук учителів історії сприяли підвищенню ефективності навчально-виховного процесу, впровадження у практику викладання предмета інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду. Впродовж року вчителі приділяли велику увагу самоосвіті з метою теоретичного поглиблення знань освітянських технологій та практичного застосування в роботі. На засіданнях ММО були проведені обговорення з питань навчально-методичного забезпечення вивчення історії України та всесвітньої історії, впровадження передових педагогічних технологій. 
   Зміст методичної роботи був спрямований на розвиток професійної компетентності педагогів суспільних дисциплін. (Додаток 4). 
  Основними напрямками роботи ММО є: 
 - особистісно – орієнтоване навчання; 
- створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини; 
- урізноманітнення форм і методів навчання. 
    Учителі історії і правознавства Манякіна Н.М. (ЗОШ І-ІІІ ст.№2), Шашкіна Л.М. (гімназія), Змієвська Н.Є. (ЗОШ І-ІІІ ст.№6), Троянова С.А.(ЗОШ І-ІІІ ст. №1), завжди в пошуках нових нетрадиційних форм і методів навчання, спрямованих на розвиток пізнавальної активності учнів, враховують особливості засвоєння історичного матеріалу, розвивають мислення, вчать оцінювати події та діяльність людей в історичному процесі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки при аналізі та оцінці історичних фактів і подій; широко використовують на уроках документи, ілюстрації, тестові, хронологічні таблиці, довідковий матеріал, витяги з монографій. 
     Як результат, при усному опитуванні, виконанні письмових контрольних робіт їх учні показали високий і достатній рівень знань з історії України, всесвітньої історії та основ правознавства, що становить більше 60 %. 
    Учителі етики Селіванової І.В. (ЗОШ І-ІІІ ст.№17),Петручик Л.О. (ЗОШ І-ІІ ст.№18), Фоменко Н.В.(гімназії) мають добру науково-практичну підготовку, добре володіють методикою викладання предмета, забезпечують засвоєння учнями основних філософських понять, передбачених програмою, завжди в пошуках нових нетрадиційних форм і методів навчання, спрямованих на розвиток пізнавальної активності учнів, враховують особливості засвоєння матеріалу. Уроки етики не є спеціальним філософським курсом. Це уроки виховання, заняття з практичного застосування норм моралі та етикету у повсякденному житті. 
     Вивчення курсу «Людина і світ» сприяє соціалізації учнівської молоді та активному включенню її в суспільне життя, виховує в учнів такі громадянські риси як правова відповідальність, толерантність, ініціативність, громадянська активність, національна самосвідомість. Саме тому на уроках етики та курсу «Людина і світ» широко запроваджуються міжпредметні зв'язки (література, історія, правознавство, музичне та образотворче мистецтво). 
    Перевірка навчальних досягнень школярів є достатньо важливою складовою системи роботи вчителів історії, правознавства, етики. При цьому основна мета контролю полягає у визначенні якості засвоєння програмового матеріалу на різних етапах навчання, діагностиці і корекції їхніх знань, умінь і навичок. Учителі історії працюють над виконанням регіональної програми «Моніторинг якості освіти». У травні, жовтні та грудні 2012 року проводилось діагностичне оцінювання навчальних досягнень учнів 9,10, 11 класів з історії України в школах міста. Порівняльний аналіз навчальних досягнень учнів показав, що педагоги спрямовують роботу на вивчення основних понять, історичних явищ, проводять сплановану корекційну роботу, тому рівень навчальних досягнень змінився. Але завдання високого рівня складності виконує невелика кількість учнів. Над цією проблемою необхідно працювати надалі. Ще один недолік - самоосвітня компетентність учнів. 
      Недостатнім у роботі є те, що в школах не викладаються суспільствознавчі дисципліни варіативної складової навчального плану. Факультативи, курси за вибором майже відсутні. Не налагоджена робота по вивищенню суспільствознавчої освіти. Немає системи в роботі по підготовці до ЗНО. На виконання регіональної програми «Надія Донеччини» у жовтні, листопаді, грудні 2012 року були проведені І та ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства. Підсумки олімпіади з правознавства показали, що з кожним роком зменшується кількість учасників. За підсумками міської олімпіади з історії та правознавства не виявлено жодного першого місця. Необхідно активізувати роботу із здібними дітьми в школах з метою більш якісної підготовки до олімпіад з історії та правознавства. 
    На проведених засіданнях МО розглянуті теми щодо впровадження інноваційних технологій навчання, шляхи формування основних компетентностей учнів на уроках правознавства. Особливої уваги вчителя потребують способи організації навчальної діяльності учнів на уроках правознавства. Поряд з лекційними та фронтальними формами роботи на уроках правознавства як в основній, так і старшій школі слід широко використовувати інтерактивні педагогічні технології, за яких вчителеві відводиться роль організатора процесу навчання через ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії, групову роботу тощо. 
     Слід урізноманітнити й типи уроків, включивши до вже відомого арсеналу уроків такі уроки як юридичні практикуми, уроки з використанням мультимедійного комплексу, уроки роботи з нормативними джерелами тощо. 
   Це сприятиме максимальному досягненню запланованих навчальних результатів, розвиткові (формуванню) загальних і спеціальних компетентностей учнів. На заняттях постійнодіючого семінару вчителі суспільно - гуманітарних дисциплін опікуються проблемою «Удосконалення сучасного уроку» в освітніх округах №№ 1, 2, 3, 4. Протягом минулого навчального року на засіданнях ПДС розглядалися питання педагогічної техніки як основи навчальної успішності учнів, проблеми мотивації діяльності учнів та шляхи її формування на уроках, проблеми формування життєвих компетентностей в навчально-виховному процесі, технології проблемного навчання, проводились практичні заняття. 
    Свій професійний рівень учителі підвищували через участь у засіданнях як шкільних, так і міських МО, ІМН, семінарах, ПДС учителів суспільно-гуманітарного циклу з проблеми « Якість освіти: сутність і чинники впливу», динамічна група з проблеми «Сучасний урок. Підвищення якості навчання на уроках та в позакласній роботі». 
  На засіданнях динамічної групи вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін удосконалювалися теоретичні знання та практичні уміння учасників щодо активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках мови та літератури, підвищення якості суспільно-гуманітарної освіти через самостійну та самоосвітню діяльність школярів, розроблялися фрагменти уроків з використанням прийомів активізації пізнавальної діяльності учнів через самостійну роботу на уроці. 
   Згідно річного плану роботи міського методичного кабінету у березні місяці вперше організовано перше заняття семінару у дистанційному форматі для вчителів суспільно-гуманітарного циклів «Якість освіти: сутність і чинники впливу». Теоретичний матеріал було розміщено на блозі міської методичної служби. 

Сектор виховної роботи 

     Методичне об`єднання класних керівників 5-8 класів, 9-11 класів працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах згідно програмі «Основні орієнтири виховання» (Додаток 5). Під час роботи над проблемними питаннями в системі методичного забезпечення основну увагу спрямовано на виконання таких завдань:  
-  Підвищення практичної підготовки класних керівників до здійснення особистісно зорієнтованого підходу в системі виховній діяльності;
-  Вироблення єдиних вимог у вирішенні найпринциповіших питань практичної реалізації особистісно зорієнтованих виховних технологій, забезпечення системності в роботі; 
-   Вироблення в педагогів умінь і навичок застосування науково – теоретичних знань на практиці, вдосконалення їхньої педагогічної майстерності, розвиток творчості, нового педагогічного мислення; 
-  Ознайомлення та впровадження передового педагогічного досвіду; 
- Впровадження в систему підготовки педагогічних кадрів активних форм роботи: рольових, сюжетних ігор, діалогів, дискусій, диспутів тощо. 

IV. Завдання на 2015 рік: 

1. Продовження роботи над науково-методичною проблемою «Методичний супровід підвищення професійної компетентності педагогів в умовах впровадження оновлених Державних стандартів». 
2. Створення умов для розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників, доцільний методичний супровід зростання професійної компетентності педагогів, оптимальне поєднання традиційних і нетрадиційних методів організації НВП.
3.Забезпечення готовності педагогічних працівників до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі. 
4.Здійснення контролю й моніторингових досліджень з проблем якості навчально-виховного процесу, організації науково-методичної роботи. 
5.Направлення діяльності педагогів на реалізацію Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти ( освітня галузь «Суспільствознавство»). 
6.Упровадження інформаційно - комунікаційних технологій в навчально – виховний процес. 
7.Координування роботи з обдарованими учнями, активно залучати їх до участі у міжнародних, всеукраїнських конкурсах, олімпіадах, фестивалях, змаганнях.

Комментариев нет:

Отправить комментарий