У зв’язку з чим виникла необхідність упровадження освітніх округів? Чи то черговий експеримент щодо модернізації управлінської діяльності на місцях? А може це використання інноваційних технологій у освіті щодо створення нових форм кооперації? Чи може модель освітнього округу бути
новітньою перспективою для суспільної громади? Багато запитань, а відповідь одна ‑ освітньому округу бути, бо це актуально, інноваційно, якісно.
Виходячи з основних нормативних документів про освіту, можна чітко визначити найактуальнішу проблему сьогодення – доступність якісної освіти для всіх. Освітній округ ‑ один із можливих варіантів створити необхідні й достатні умови для отримання всіма дітьми якісної освіти.
Виходячи з основних нормативних документів про освіту, можна чітко визначити найактуальнішу проблему сьогодення – доступність якісної освіти для всіх. Освітній округ ‑ один із можливих варіантів створити необхідні й достатні умови для отримання всіма дітьми якісної освіти.
Головна мета -
підвищення якості освіти та її відповідність сучасним стандартам на основі
ефективного використання потенціалу ресурсів кожного навчального закладу,
координації та консолідації зусиль усіх суб'єктів освітнього округу.
Цілі створення освітнього округу полягають у:
- створенні достатньо повного
кола освітніх можливостей для вступаючих до школи, розширення поля вибору під
індивідуальні можливості дитини;
-
створення умов для ранньої професіоналізації учнів
старших класів, розширення поля можливостей для випускників шкіл, підвищення
якості освіти, посилення орієнтації на вимоги регіонального ринку праці;
- забезпечення всієї
повноти освітніх послуг. Що надаються учням на території освітнього округу.
Основними напрямами діяльності освітніх округів є:
Основними напрямами діяльності освітніх округів є:
- розвиток та оптимізація мережі навчальних закладів для оптимального задоволення прав громадян на освіту;
- створення широкого діапазону умов отримання вихованцями й учнями якісної освіти та розвитку їхніх здібностей;
- систематична та своєчасна поінформованість батьків про освітні послуги, допомога у виборі профілю навчання;
- концентрація наукового, культурного, матеріально-технічного та фінансового потенціалу міста для вирішення актуальних проблем функціонування системи освіти;
- сприяння впровадженню в закладах освіти освітніх округів сучасних навчально-виховних та управлінських технологій;
- пропаганда передового практичного досвіду. Стимулювання професійного зростання, підвищення педагогічної майстерності педагогічних кадрів.
Відповідно до статті 9 Закону України
«Про загальну середню освіту», на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №
777 «Про затвердження Положення про освітній округ», розпорядження Кабінету
Міністрів України від 05.09.2012 № 675-р «Про схвалення методичних рекомендацій
щодо складання регіональних планів створення освітніх округів та модернізації
мережі професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних
закладів, у тому числі шкіл-інтернатів, з метою створення єдиного освітнього
простору рішенням Селидівської міської ради від 21.11.2012 року № 6/30-745
було створено 4 освітніх округи в такому
складі:
Освітній округ № 1
– Селидівська загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів № 1 Селидівської
міської ради Донецької
області;
-
Селидівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Селидівської міської ради Донецької
області;
-
Селидівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 Селидівської міської ради Донецької
області;
-
Селидівська загальноосвітня
гімназія Селидівської міської ради Донецької області;
-
Селидівська вечірня (змінна)
загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 11 Селидівської міської ради Донецької
області;
-
Дошкільний навчальний заклад №
1 «Чайка»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
5 «Роднічок»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
42 «Мальвіна»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
44 «Пролісок»;
-
Центр творчості дітей та
юнацтва м.Селидове;
-
Музична школа м.Селидове;
-
Селидівський професійний ліцей;
-
Селидівський гірничий технікум;
-
Селидівський міський центр
зайнятості;
-
Дитяча юнацька спортивна школа
м.Селидове;
-
Центральна міська бібліотека
для дорослих м.Селидове;
-
Центральна міська бібліотека
для дітей м.Селидове;
Освітній округ № 2
-
Українська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 Селидівської
міської ради Донецької
області;
-
Українська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів № 13 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Цукуринська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів № 26 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Дошкільний навчальний заклад №
22 «Світлячок»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
18 «Космос»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
27 «Солнишко»;
-
Будинок творчості дітей та
юнацтва м.Українська;
-
Музична школа м.Українська;
-
Бібліотека-філіал № 1 для
дорослих м.Українськ;
-
Бібліотека-філіал № 2 для дітей
м.Українськ;
-
Дитяча юнацька спортивна школа
імені В.В.Мирошниченка ш.Україна;
Освітній округ № 3
- Гірницька загальноосвітня школа І-ІІІ
ступенів № 17
Селидівської міської ради
Донецької області;
-
Гірницька загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів № 18 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Гірницька загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів № 19 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Дошкільний навчальний заклад №
33 «Малятко»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
26 «Рябінка»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
32 «Топольок»;
-
Палац дитячої та
юнацької творчості м.Гірника;
-
Музична школа м.Гірника;
-
Бібліотека-філіал № 3 для
дорослих м.Гірник;
-
Бібліотека-філіал № 4 для дітей
м.Гірник;
-
Бібліотека-філіал № 6
смт.Цукурине;
-
Селидівський міський центр
фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх»;
-
Гірницьке професійно-технічне
училище;
Освітній округ № 4
- Курахівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 22 Селидівської
міської ради Донецької
області;
-
Гострівська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів № 24 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Дошкільний навчальний заклад №
30 «Ясна поляна»;
-
Дошкільний навчальний заклад №
4 «Вербичка»;
-
ДК смт.Курахівка;
-
ДК смт.Гостре.
2. Опорними
школами визначені:
-
Освітній округ № 1 (м.Селидове) - Селидівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 Селидівської міської ради Донецької
області;
-
Освітній округ № 2
(м.Українськ, смт.Цукурине) - Українська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №
12 Селидівської міської ради Донецької області;
-
Освітній округ № 3
(м.Гірник) - Гірницька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 17 Селидівської
міської ради Донецької області;
-
Освітній округ № 4
(смт.Курахівка, смт.Гостре) - Курахівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№ 22 Селидівської міської ради Донецької області.
Однією із головних
перспектив округу є організація профільного навчання, створення умов для
диференціації та індивідуалізації, врахування і забезпечення подальшого
розвитку інтересів, нахилів та здібностей учнів у тій сфері, з якою в них пов'язаний вибір майбутньої
професії, є головною метою профільного навчання.
Перехід до здійснення
профільного навчання є однією із складових частин рівного доступу до якісної
освіти та передбачає розв’язання таких основних завдань:
- створення в школі умов для суттєвої диференціації змісту освіти
старшокласників;
- забезпечення поглибленого вивчення окремих предметів;
- задоволення потреб учнів, відповідно до їх здібностей.
Профільні напрями
визначено за результатами анкетування, проведеного
діагностування і шляхом реальної оцінки можливостей навчально-методичного забезпечення окремих
курсів. Саме це є важливою умовою реалізації
Концепції профільного навчання. (Додатки 2-5)
Методична робота в
окрузі базується на організації, плануванні та проведенні заходів наступними
методичними об’єднаннями, розподіленими
за структурою та формами робот на :
1. Міжшкільні (окружні) методоб’єднання:
- української мови та літератури;
- світової літератури;
- англійської мови;
- історії та правознавства;
- математики;
- географії;
- фізики;
- хімії та біології;
- початкових класів по паралелях;
-педагогів - організаторів
- української мови та літератури;
- світової літератури;
- англійської мови;
- історії та правознавства;
- математики;
- географії;
- фізики;
- хімії та біології;
- початкових класів по паралелях;
-педагогів - організаторів
2. Внутрішкільні
методоб’єднання:
- класних керівників.
3. Міські методоб’єднання:
- образотворчого мистецтва;
- трудового навчання;
- музики:
- класних керівників.
3. Міські методоб’єднання:
- образотворчого мистецтва;
- трудового навчання;
- музики:
- фізичної культури.
В сучасних умовах окрім перелічених, система
роботи суб’єктів освітніх округів базується
на наступних напрямах:
- обмін
інформацією і досвідом через роботу методичних об’єднань;
- спортивні змагання з різних видів спорту (згідно плану);
- використання дидактичної бази опорних шкіл;
- спортивні змагання з різних видів спорту (згідно плану);
- використання дидактичної бази опорних шкіл;
- співпраця із
МАН.
Додаток 1
ПРОФІЛЬНІСТЬ НАВЧАННЯ ПО ОСВІТНІХ
ОКРУГАХ МІСТА Селидове (загальна)
Назва або №
округу
|
Кількість старшокласників
|
Кількість учнів, зайнятих у профильному навчанні
|
% охоплених
|
Освітній округ № 1
|
422
|
253 (169 учнів – вечірня школа)
|
100
|
Освітній округ № 2
|
71
|
71
|
100
|
Освітній округ № 3
|
42
|
42
|
100
|
Освітній округ № 4
|
34
|
34
|
100
|
РАЗОМ:
|
569
|
400
|
100
|
Додаток 2
ОСВІТНІЙ ОКРУГ № 1
Назва закладу
|
Кількість
учнів
|
Кількість учнів
10 кл
|
Кількість учнів
11 кл
|
Кількість учнів
10-11 кл
|
Кількість учнів, зайнятих у профілях
в 10-11 кл
|
% охоплених
|
ЗОШ І-ІІІ ст.№1
|
450
|
25
|
22
|
47
|
47
|
100
|
ЗОШ І-ІІІ ст.№2
|
606
|
29
|
31
|
60
|
60
|
100
|
ЗОШ І-ІІІ ст.№6
|
662
|
36
|
40
|
76
|
76
|
100
|
Селидівська загальноосвітня
гімназія
|
264
|
46
|
24
|
70
|
70
|
100
|
Селидівська вечірня
(змінна) загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів № 11
|
202
|
69
|
100 (11 та 12 класи)
|
169
|
0
|
0
|
РАЗОМ: 2184
|
205
|
217
|
422
|
253
|
60
|
ОСВІТНІЙ ОКРУГ № 2
Назва закладу
|
Кількість
учнів
|
Кількість учнів
10 кл
|
Кількість учнів
11 кл
|
Кількість учнів
10-11 кл
|
Кількість учнів, зайнятих у профілях
в 10-11 кл
|
% охоплених
|
Українська ЗОШ І-ІІІ ст. № 12
|
425
|
16
|
16
|
32
|
32
|
100
|
Українська ЗОШ І-ІІІ ст. № 13
|
274
|
13
|
12
|
25
|
25
|
100
|
Цукуринська ЗОШ І-ІІІ ст.
№ 26
|
128
|
7
|
7
|
14
|
14
|
100
|
РАЗОМ: 827
|
36
|
35
|
71
|
71
|
100
|
ОСВІТНІЙ ОКРУГ № 3
Назва закладу
|
Кількість
учнів
|
Кількість учнів
10 кл
|
Кількість учнів
11 кл
|
Кількість учнів
10-11 кл
|
Кількість учнів, зайнятих у профілях
в 10-11 кл
|
% охоплених
|
Гірницька ЗОШ І-ІІІ ст.№17
|
303
|
12
|
30
|
42
|
42
|
100
|
Гірницька ЗОШ І-ІІ ст.№18
|
342
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Гірницька ЗОШ І-ІІ ст.№19
|
216
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
РАЗОМ: 861
|
12
|
30
|
42
|
42
|
100
|
ОСВІТНІЙ ОКРУГ № 4
Назва закладу
|
Кількість
учнів
|
Кількість учнів
10 кл
|
Кількість учнів
11 кл
|
Кількість учнів
10-11 кл
|
Кількість учнів, зайнятих у профілях
в 10-11 кл
|
% охоплених
|
Курахівська ЗОШ І-ІІІ ст.№22
|
248
|
11
|
16
|
27
|
27
|
100
|
Гострівська ЗОШ І-ІІІ ст.№24
|
48
|
7
|
0
|
7
|
7
|
100
|
РАЗОМ: 296
|
18
|
16
|
34
|
34
|
100 |
Комментариев нет:
Отправить комментарий